5280484s.jpg

Volg al onze tips en werf succesvol aan !

U bent zoals velen opzoek naar die ene stielman of vrouw die iedereen zoekt, vaak al werkzaam in de branche en moeilijk te vinden via de traditionele kanalen. Dan dient u er rekening mee te houden dat die ene stielman of vrouw wellicht niet spontaan bij u terecht komt.

groene-pijl.png

U dient hiervoor enkele doelgerichte stappen te ondernemen om tot een succesvolle aanwerving te komen. Het plaatsen van een vacature op bouwjobs.be is hierbij een eerste stap in de goeie richting, maar we willen u alvast verder helpen om een optimale responce te verkrijgen !

Tip 1: Plaats uw bedrijf in de kijker

Plaats uw bedrijf in de kijker ! Zorg ervoor dat uw bedrijf er zo aantrekkelijk mogelijk uitziet om voor te werken. Bedrijven met een goede reputatie krijgen namelijk spontaan kwalitatieve sollicitanten binnen, maar daar dient u de nodige aandacht aan te besteden.

Via bouwjobs.be bieden we u de mogelijkheid om een bedrijfspagina aan te maken, waarop we uw bedrijf optimaal in de kijker kunnen plaatsen en waar u al uw troeven op tafel kunt gooien om die ene werknemer die mogelijks ook bij de concurrentie gaat solliciteren, toch voor uw bedrijf te winnen.

 

Tip 2: Doelgerichte campagnes

nieuwejobs.jpg

Diversifieer uw campagnes! U dient er rekening mee te houden dat arbeiders en bedienden 2 uiteenlopende doelgroepen zijn, die op een eigen unieke manier benaderd dienen te worden.

  • Hoe bereik ik het best arbeiders ?

    Een arbeider heeft hoofdzakelijk een uitvoerende taak. U dient hier rekening mee te houden, bij het opstellen van uw vacature. U dient hierbij vooral de nadruk te leggen op de dagdagelijkse taken die uitgevoerd moeten worden en de manier waarop er gewerkt wordt. Maak van uw vacature dus geen technische fiche, maar gebruik korte en krachte taakomschrijvingen. Wees dus vooral to the point.

  • Hoe bereik ik het best bedienden ?

    De taakomschrijving van een bediende is doorgaans veel uitgebreider dan die van een arbeider. Hier kunt u veel gedetailleerder te werk gaan. Probeer dan ook zoveel mogelijk aspecten van de job te beschrijven en er ook een bepaalde verwachting aan te koppelen. Op die manier kan u al voor een groot stuk het kaf van het koren scheiden. Indien u een zeer algemene jobomschrijving hanteert, zult u mogelijks de verkeerde sollicitanten aanspreken, waar u terug kostbare tijd en energie mee verspild.

Laat uw vacature bij voorkeur herschrijven door een professionele copy-writer. Niet iedereen is even goed in het schrijven van een goede vacature, laat dit dan ook door een professional doen, die weet waarop men dient te letten om tot een aantrekkelijke en kwalitatieve vacature te bekomen. (Indien u zelf geen goede copywriter kent, dan kunnen wij u in contact brengen met enkele goede copywriters, die u hiermee verder kunnen helpen.)

 

Tip 3: Werf het hele jaar door aan

Dit is wellicht Dé belangrijkste tip die u als bouwfirma kunt krijgen: zet het hele jaar door uw focus in op de werving van goede arbeidskrachten. Als u pas opzoek gaat naar een nieuwe werknemer op het moment dat het niet meer anders kan, dan zult u wellicht overhaast te werk gaan en dat zal uw bedrijf handen vol geld kosten. U zal immers niet de tijd nemen om een goeie screening te doen en dit legt een zware hypotheek op de ganse werking van uw organisatie.

Daarom dient u hele jaar door bezig te zijn met het aanwerven van personeel, die topwerknemer die vandaag opzoek is naar werk, blijft zelf in een tijd van crisis niet lang vrij op de arbeidsmarkt. Als u niet constant met aanwerving bezig bent, dan zult u deze topwerknemer mislopen en gaat die mogelijks bij de concurrent aan de slag, wat natuurlijk nadelig is voor uw organisatie !

Wij kunnen u hiermee helpen, u kunt hierbij een permanente vacature plaatsen op bouwjobs.be die telkens 6 maand online blijft staan. Deze permanente vacature kunt u het best combineren met een bedrijfspagina, waarbij uw organisatie gepromoot wordt en waarbij al de permantente vacatures duidelijk zichtbaar zijn. Op deze manier kunt u zeer selectief tewerk gaan om personeel aan te werven.

Wij bieden hierbij tijdelijk een gratis bedrijfspagina aan bij het plaatsen van een permanente vacature.